joi, 28 mai 2009

Consiliul European vrea sa taie fondurile Romaniei!!

Masura fara precedent impotriva unui stat membru, din decembrie
Lipsa de coerenta a guvernarii, neindeplinirea angajamentelor asumate in relatia cu Uniunea Europeana, impasul economic profund, jocurile politice si lipsa sustinerii din partea altor state membre ar putea justifica masura fara precedent in istoria UE.

Exista semnale repetate si din ce in ce mai frecvente ca in cancelariile europene se pune foarte serios problema sistarii fondurilor europene postaderare destinate Romaniei. Foarte recent, politicianul german crestin democrat Gunther Krichbaum, presedinte al Comisiei UE din Budestag, anunta la Bucuresti care sunt motivele ce fundamenteaza recomandarea intreruperii finantarilor, recomandare cu mare greutate in ochii institutiilor europene, de vreme ce vine din partea tarii cu cea mai mare contributie la bugetul Uniunii Europene. La fel de recent, intr-un interviu in exclusivitate acordat publicatiei noastre, comisarul european Leonard Orban arata ca indisciplina fiscala majora de care a dat dovada guvernarea Tariceanu ar putea atrage dupa sine nu doar amenda prevazuta la finalizarea procedurii de deficit excesiv, ci si pierderea fondurilor de coeziune - finantari directe pentru investitii in infrastructura de mediu si transporturi in valoare de patru miliarde de euro.

Lobby puternic in Parlamentul European

Confirmand cele de mai sus, respectiv informatia referitoare la posibilitatea certa a pierderii de catre Romania a principalului avantaj al aderarii la Uniunea Europeana, surse din Comisia Europeana ne-au declarat ca exista politicieni influenti in Parlamentul European care fac lobby sustinut in vederea rentabilizarii prin scadere a cheltuielilor Uniunii Europene pe segmentul finantarii postaderare, in contextul dificultatilor economice prin care trec statele membre mari contributoare la constituirea bugetului Uniunii Europene. Sunt aduse in sprijinul acestei pozitii net defavorabile Romaniei argumente pertinente ce tin de lipsa de coerenta a guvernarii, de dubiile privind capacitatea autoritatilor de la Bucuresti de gestionare a crizei si de folosire eficienta a imprumuturilor care au crescut rata de indatorare a tarii, precum si indoiala ca economia isi va reveni din declinul accentuat prin care trece. Acestor pozitii li se adauga cele pur politicianiste, alimentate de lupta pentru putere dintre partidele aflate la guvernare, care folosesc relatiile cu parlamentari europeni importanti in incercarea de anihilare a adversarilor interni. Rezultatul acestor demersuri conjugate ar putea determina formularea unei pozitii deschise privind sistarea fondurilor europene pentru Romania, iar daca reprezentantii tarii in PE si in alte institutii europene nu sunt capabili sa pareze acest curent de opinie in formare, este posibil ca, sub pretextul corect al necesitatii protejarii banilor cetatenilor europeni, economia romaneasca sa ramana fara resurse financiare vitale. In acest sens, este posibil ca, in luna decembrie, la Consiliul European de iarna sa asistam la o premiera absoluta in spatiul comunitar - decizia de sistare a fondurilor europene pentru un stat membru UE, iar rolul ingrat al „deschizatorului de drumuri” sa revina Romanei.

sursa www.financiarul.com
autor Ioana Speteanu

Bani de la UE pentru dezvoltarea firmei



Proiectul societatilor interesate trebuie sa contina cel putin o activitate eligibila de cercetare sau dezvoltare industriala. UE finanteaza parteneriatul intre institutele de cercetare si intreprinderi pentru retehnologizarea firmelor cu o suma maxima de 4mil.lei.

POS CCE, dezvoltare, proiect, sprijin nerambursabil, cercetare
Inlocuirea tehnologiei vechi a firmelor, cu bani europeni, prin colaborarea cu institute de cercetare, se poate realiza in cadrul primului domeniu de interventie al axei prioritare 2 - Cercetare, Dezvoltare Tehnologica si Inovare pentru Competitivitate din Programul Operational Sectorial, "Cresterea Competitivitatii Economice".

Firmele care aplica pentru finantare in cadrul primului domeniu de interventie - incurajarea parteneriatului intre universitati/institute de cercetare-dezvoltare si intreprinderi pentru intensificarea activitatilor de C-D in sprijinul intreprinderilor si promovarea transferului tehnologic pot beneficia de o suma maxima de 4.000.000 de lei.

Valoare sprijinului nerambursabil

Valoarea asistentei financiare nu poate depasi echivalentul in lei a 1.000.000 de euro. Ajutorul nerambursabil variaza in functie de tipul intreprinderii.

Pentru activitatea de cercetare industriala, pentru o firma mare, finantarea asigura jumatate din totalul investitiei, pentru o intreprindere mijlocie - 60%, iar pentru una mica - 70%.

Sumele suportate de Uniunea Europeana pentru activitatea de dezvoltare industriala sunt mai mici, astfel o societate mare primeste un ajutor nerambursabil de 25%, o firma mijlocie - 35% si una mica - 45%.

In ceea ce priveste finantarea pentru obtinerea si validarea drepturilor de proprietate industriala (rezultate din cercetarea industriala), aceasta este acordata doar IMM-urilor.

O firma mijlocie primeste 60%, iar una mica, 70%. Societatile mari care au ca obiect de activitate obtinerea si validarea drepturilor de proprietare industriala (rezultate din dezvoltare experimentala) nu sunt eligibile. In schimb, firmele mijlocii si mici primesc un ajutor financiar de 35%, respectiv 45% din totalul investitiei.

In categoria solicitantilor intra intreprinderile mari si IMM-urile, dar cele pentru care cercetarea-dezvoltarea nu constituie obiectul principal de activitate. Au sanse mai mari firmele cu activitati in urmatoarele domenii: sanatate, agricultura (siguranta si securitate alimentara), energie, mediu si materiale, produse si procese inovative.

Ce firme pot beneficia de finantare

Pentru a obtine finantare, societatea nu trebuie sa solicite bani pentru sustinerea activitatilor de export catre terte tari sau catre state membre ale Uniunii Europene.

Proiectul firmelor trebuie sa contina cel putin o activitate eligibila de cercetare industriala sau dezvoltare. In plus, proiectul nu favorizeaza activitatile de prelucrare si comercializare a produselor agricole.

Cine nu se califica

Un alt aspect pe care solicitantul trebuie sa-l ia in calcul este faptul ca firma sa poate obtine finantare europeana doar daca nu a mai beneficiat de sprijin material din surse publice. Intreprinderile eligibile sunt cele care nu au obligatii de plata scadente catre institutiile publice si au platit la timp impozitele si taxele. In plus, nu se afla in restructurare, lichidare sau faliment.

Partenerul de proiect va fi o organizatie de cercetare (institutie de drept public sau privat, cu obiect de activitate cercetarea-dezvoltarea), care va realiza si proiectul. intreprinderea va avea dreptul de proprietate asupra rezultatelor proiectului si va suporta riscul unui eventual esec. Organizatia de cercetare partenera va fi remunerata la pretul pietei pentru activitatile prestate.

Societati comerciale eligibile:

- intreprinderile mari si IMM-urile pentru care cercetarea-dezvoltarea nu constituie obiectul principal de activitate;
- au sanse mai mari firmele cu activitati in urmatoarele domenii: sanatate, agricultura, energie, mediu si materiale inovative;
- pentru a obtine finantare, societatea nu trebuie sa solicite bani pentru sustinerea activitatilor de export;
- firma nu poate obtine finantare europeana daca a mai beneficiat de sprijin material din surse publice.

Nemirschi ameninta primarii care nu se implica in proiecte de mediu ca vor plati amenzile de la CE

Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a anuntat, marti, la Cluj, ca autoritatile locale care nu aplica pentru proiecte de mediu cu finantare europeana ar putea ajunge sa platesca amenzile de la Comisia Europeana pentru depasirea perioadei de conformare.

Ministrul a declarat, in cadrul unei conferinte de presa de la Cluj, ca, daca se va dovedi ca perioada de conformare nu a fost respectata din motive independente de Ministerul Mediului, primariile vor fi co-platitoare la amenzile primite de CE.

sursa: www.cotidianul.ro

Emil Boc: 15 iunie, data lansarii ultimei runde de proiecte pentru renovarea si dezvoltarea satelor!

Conform declaratiilor Primului-ministru Emil Boc din data de 19 mai 2009 cu privire la absorbtia fondurilor europene, s-a decis ca pentru Masura 322 – „Renovarea, dezvoltarea satelor, imbunatatirea serviciilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea in valoare a mostenirii rurale” sa fie deschisa o noua runda de proiecte incepand cu data de 15 iunie 2009.

„Pentru aceasta masura Romania are alocata de la UE suma de 1,5 miliarde de euro pentru perioada 2007-2013. Vreau sa stiti ca exista solicitari acum din partea administratiilor locale in valoare de peste trei miliarde de euro, deci dublu sumei pe care o avem de la UE”, a declarat Emil Boc.

Fiind una dintre cele mai solicitate masuri in cadrul PNDR, s-a decis alocarea intregii sume ramase, pentru anul 2009, fara a mai astepta anii urmatori. Conform declaratiilor oficiale, s-a obtinut deja acordul Comisiei Europene pentru aceasta decizie.

„In acest context, am stabilit ziua de 15 iunie ca data de incepere a depunerii ultimei runde de proiecte pentru acesta masura, pentru alocarea celor 777 milioane ramase”, a precizat Primul-ministru.

Astfel, in total, anul acesta, se vor semna contracte de finantare pe Masura 322 in valoare de 1,1 miliarde de euro, fiind incluse in aceasta suma si proiectele care au fost evaluate deja, in perioada martie-mai a anului curent.

Sursa: www.gov.ro

Accesarea fondurilor europene poate aduce performanțe în agricultură

România poate înregistra performanţe în sectorul agroalimentar dacă managerii se vor axa tot mai mult pe fondurile europene. Ministrul Agriculturii, Ilie Sârbu a mai declarat pentru The Money Channel că, în momentul de faţă companiile româneşti din industria agroalimentară pot concura societăţile de profil din celelalte state europene.

Sectorul agroalimentar a făcut paşi importanţi în ultimii ani, susţine ministrul Agriculturii, Ilie Sârbu. El spune însă ritmul trebuie menţinut pentru că încă sunt multe de făcut pentru a face performanţă în acest sector. "Asta nu înseamnă că în România s-a făcut tot. Asta nu înseamnă că nu mai avem mult de făcut! Sunt doar 14.000 și ceva de firme de genul acesta. Lucrează vreo 240.000 de angajaţi în acest sector.

Ministrul Agriculturii spune că există fonduri europene destinate acestui sector şi totul ţine acum de manageri care trebuie să le acceseze cât mai repede.

Ilie Sârbu a declarat că "Un miliar de lei vine doar pentru acest sector din banii euroepeni. Cu ceea ce înseamnă co-finanțare, de la intreprinzători, ar însemna încă 1 miliard. Miliard care poate garanta fondul de garantare a agriculturii. Deci, cel care dorește să ia banii se adresează fondului și banca primește această scrisoare de garanție cu 110%, cum am convenit cu 6 bănci care au licitat produsul acesta.
Cred eu că cei care doresc și sunt interesați să facă o investiție, nu trebuie să aibă decât dorinţă şi să aibă un manager bun."

Referitor la atragerea fondurilor europene, ministrul Agriculturii susţine că până acum semnalele sunt pozitive.




sursa: www.tmctv.ro

miercuri, 27 mai 2009

766 de milioane de euro vor fi absorbite prin POR

Ministrul dezvoltarii regionale si locuintei a deschis ieri, 14 mai 2009, la Poiana Brasov, lucrarile primului Comitet de Monitorizare al Programului Operational Regional din acest an.

In cadrul evenimentului, ministrul a declarat ca s-au inregistrat pasi semnificativi in evolutia programului. Acesta a aratat ca pana la data de 8 mai 2009 au fost semnate 299 de contracte de finantare, in valoare totala 766 milioane de euro. “Ritmul contractarii a crescut vizibil in 2009: daca pana la sfarsitul lui 2008 au fost semnate 40 de contracte (din care 15 de asistenta tehnica), in primele patru luni ale acestui an au fost semnate 259 de contracte. Practic, semnam contracte de finantare in valoare medie de 25 de milioane de euro pe saptamana.” a spus ministrul dezvoltarii regionale si locuintei.

Vasile Blaga a aratat ca cea mai solicitata axa ramane cea referitoare la insfrastructura de transport (Axa 2), astfel incat intreaga alocare financiara pe axa pentru cei 7 ani, a fost acoperita de proiectele finantabile deja depuse.

De asemenea, el a atras atentia asupra faptului ca exista dezechilibre sesizabile in ceea ce priveste activitatea regiunilor si interesul aratat pentru domeniile de interventie ale programului. “La Comitetul de Monitorizare din toamna, in functie de gradul de utilizare pe domenii de interventie si regiuni, vom propune, daca va fi cazul, realocari ale fondurilor, in interiorul domeniilor de interventie, si de la regiunile neinteresate catre cele mai active. Aceste hotarari vor fi luate pe baza recomandarilor Raportului de Evaluare Intermediara a Programului.”, a subliniat ministrul.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei

766 de milioane de euro vor fi absorbite prin POR

Ministrul dezvoltarii regionale si locuintei a deschis ieri, 14 mai 2009, la Poiana Brasov, lucrarile primului Comitet de Monitorizare al Programului Operational Regional din acest an.

In cadrul evenimentului, ministrul a declarat ca s-au inregistrat pasi semnificativi in evolutia programului. Acesta a aratat ca pana la data de 8 mai 2009 au fost semnate 299 de contracte de finantare, in valoare totala 766 milioane de euro. “Ritmul contractarii a crescut vizibil in 2009: daca pana la sfarsitul lui 2008 au fost semnate 40 de contracte (din care 15 de asistenta tehnica), in primele patru luni ale acestui an au fost semnate 259 de contracte. Practic, semnam contracte de finantare in valoare medie de 25 de milioane de euro pe saptamana.” a spus ministrul dezvoltarii regionale si locuintei.

Vasile Blaga a aratat ca cea mai solicitata axa ramane cea referitoare la insfrastructura de transport (Axa 2), astfel incat intreaga alocare financiara pe axa pentru cei 7 ani, a fost acoperita de proiectele finantabile deja depuse.

De asemenea, el a atras atentia asupra faptului ca exista dezechilibre sesizabile in ceea ce priveste activitatea regiunilor si interesul aratat pentru domeniile de interventie ale programului. “La Comitetul de Monitorizare din toamna, in functie de gradul de utilizare pe domenii de interventie si regiuni, vom propune, daca va fi cazul, realocari ale fondurilor, in interiorul domeniilor de interventie, si de la regiunile neinteresate catre cele mai active. Aceste hotarari vor fi luate pe baza recomandarilor Raportului de Evaluare Intermediara a Programului.”, a subliniat ministrul.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei

Programul Operational Regional-POR

Programul Operational Regional-POR


Obiectivul general al Programului Operational Regional este sprijinirea unei dezvoltari economice, sociale, echilibrate teritorial si durabile a Regiunilor Romaniei, corespunzator nevoilor lor si resurselor specifice, prin concentrarea asupra polilor urbani de crestere, imbunatatirea conditiilor infrastructurale si ale mediului de afaceri, pentru a face din regiunile Romaniei, in special cele ramase in urma, locuri mai atractive pentru a le locui, vizita, investi si munci.

Obiective specifice

  • Cresterea rolului economic si social al centrelor urbane, printr-o abordare policentrica, pentru a stimula o dezvoltare mai echilibrata a Regiunilor;
  • Imbunatatirea accesibilitatii in regiuni si in special a acesibilitatii centrelor urbane si a legaturilor lor cu arealele inconjuratoare;
  • Cresterea calitatii infrastructurii sociale a regiunilor;
  • Cresterea competitivitatii regiunilor ca locatii pentru afaceri;
  • Cresterea contributiei turismului la dezvoltarea Regiunilor.
  • Axe prioritare

    Axa prioritara 1: Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - potentiali poli de crestere


    Domeniul major de interventie 1.1 - Planuri integrate de dezvoltare urbana
    Poli de dezvoltare urbana
    Poli de crestere

    Axa prioritara 2: Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport


    Domeniul major de interventie 2.1 - Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane - inclusiv constructia/reabilitarea soselelor de centura

    Axa prioritara 3: Imbunatatirea infrastructurii sociale


    Domeniul major de interventie 3.1 - Reabilitarea, modernizarea si echiparea infrastructurii serviciilor de sanatate
    Domeniul major de interventie 3.2 - Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea infrastructurii serviciilor sociale
    Domeniul major de interventie 3.3 - Imbunatatirea dotarii cu echipamente a bazelor operationale pentru interventii in situatii de urgenta
    Domeniul major de interventie 3.4 - Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea si echiparea infrastructurii educationale preuniversitare, universitare si a infrastructurii pentru formare profesionala continua

    Axa prioritara 4: Consolidarea mediului de afaceri regional si local


    Domeniul major de interventie 4.1 - Dezvoltarea durabila a structurilor de sprijinire afacerilor de importanta regionala si locala
    Domeniul major de interventie - 4.2 Reabilitarea siturilor industriale poluate si nutilizate si pregatirea pentru noi activitati
    Domeniul major de interventie 4.3 - Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor

    Axa prioritara 5: Dezvoltarea durabila si promovarea turismului


    Domeniul major de interventie 5.1 - Restaurarea si valorificarea durabila a patrimoniului cultural si crearea/ modernizarea infrastructurilor conexe
    Domeniul major de interventie 5.2 - Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurilor specifice pentru valorificarea durabila a resurselor naturale cu potential turistic si pentru cresterea calitatii serviciilor turistice
    Domeniul major de interventie 5.3 - Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare pentru cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica
    Operatiunea - Crearea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT) si dotarea acestora
    Operatiunea - Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatilor de marketing specifice
    Operatiunea - Promovarea brandului turistic national

    Axa prioritara 6: Asistenta tehnica


    Domeniul major de interventie 6.1 - Sprijinirea implementarii, managementului si evaluarii Programului Operational Regional
    Domeniul major de interventie 6.2 - Sprijinirea activitatilor de publicitate si informare privind POR

    Achizitii publice

    Membri echipei POS CONSULT sunt certificati de catre Ministerul Educatiei si Asociatia Specialistilor in Achizitii Publice din Romania. Scopul serviciilor oferite de noi este de indrumarea in vederea respectarii reglementarilor legale in materie de achizitii publice


    Pentru a va sprijini în demersul dumneavoastra de a participa în calitate de ofertant în cadrul procedurilor de achizitie publice reglementate de OUG 34/2006 si legislatia in vigoare va punem la dispozitie urmatoarele servicii:

  • Servicii de consultanta proceduri de achizitii publice oferite atat autoritatilor contractante cat si potentialilor ofertanti.
  • Elaborarea planificarii, strategiei si documentatiei aferente procesului de Achizitii Publice.
  • Organizarea licitatiilor pentru beneficiarii de fonduri nerambursabile
  • Analizeaza documentatia întocmita de autoritatea contractanta în scopul atribuirii contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
  • Consiliere în vederea utilizarii cailor de atac – contestatie adresata Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) sau actiune în contencios administrativ;
  • Asigura stabilirea si aplicarea unui cadru unitar de elaborare si implementare a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii;
  • Asistenta licitatii SEAP (www.e-licitatie.ro),BRM (Bursa Romana de Marfuri)
  • Notificarea modificarilor legislative din domeniul achizitiilor publice si prezentarea implicatiilor acestora asupra activitatii curente;
  • Avans de %50 pentru proiectele de dezvoltare rurala

    Conform datelor furnizate de AMPNDR , se incearca sa se accelereze accesarea fondurilor europene destinate agriculturii prin introducerea unui nou set de masuri:

    1. Agricultorii vor primi avans de 50% pentru proiectele europene

    Beneficiarii FEADR vor primi incepand cu acest an un avas de maxim 50% din valoarea cofinantarii publice a proiectelor. Aceasta decizie a fost luata de Comitetul de Dezvoltare Rural?, pentru a fi operabila se asteapta publicarea modificarii Regulamentului (CE) nr. 1974/2006 in Jurnalul Oficial al Comisiei Europene.

    Avand in vedere aceasta modificare, aceia care nu au solicitat sau care au solicitat avansul de 20% trebuie sa elaboreze un act aditional la contractul de finantare.
    2. Se vor lansa noi masuri

    In acest an:
  • Pentru masurile 121 „Modernizarea exploatatiilor agricole” si 123 „Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si silvice” vor fi lansate maxim 2 sesiuni de depunere. Pentru aceste 2 masuri s-a decis alocarea intregii sume disponibile pentru perioada 2007-2013 in urmatorii 2 ani, dupa urmatorul algoritm: 60% in anul 2009 si 40% in anul 2010.
  • Pentru Masura 322 „Renovarea satelor”s-a decis sa se scoata la licitatie intreaga suma ramasa in program

  • In perioada imediat urmatoare vor fi lansate noi masuri:

  • 122 ”Imbunatatirea valorii economice a padurii”,
  • 125 “Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea si adaptarea agriculturii si silviculturii”
  • 221 “Sprijin pentru Zona Montana Defavorizata”


  • Pana la sfarsitul acestui an se are in vedere lansarea tuturor masurilor din Programul National de Dezvoltare Rurala.

    3. Modificari la punctajele de selectie

    Pentru echilibrarea investitiilor de infrastructura rurala apa/apa uzata si drumuri comunale, Comitetul de Monitorizare a decis modificarea punctajelor de selectie pentru masura 322 „Renovarea satelor”.

    Cota de prefinantare, majorata de la 20% la 30%!

    Am majorat cota de prefinantare de la 20 la 30% si dam posibilitatea autoritatilor locale sa plateasca mult mai usor partea de TVA, nemaifiind obligate sa suporte din bugetul Consiliului Local aceasta suma de bani”, a declarat Primul-ministru, Emil Boc, ieri, 26 mai 2009, la finalul reuniunii Comitetului Interministerial privind absorbtia fondurilor comunitare.

    Prin masurile adoptate se doreste rezolvarea problemei autoritatilor locale in ceea ce priveste plata taxei pe valoarea adaugata.

    Seful Executivului a atras insa atentia ca aceasta prefinantare marita la 30% va fi acordata doar in conditiile in care se organizeaza la timp licitatiile, incepe derularea lucrarilor si exista facturi care sa fie platite. „Nu vom transfera acesti bani in conturile autoritatilor locale doar ca sa stea acolo. Ei vor fi transferati doar daca vor fi platiti efectiv si lucrarile vor fi efectuate din fondurile europene”, a mai afirmat premierul Emil Boc.

    Sursa: www.gov.ro

    Proiecte europene destinate renovarii satelor

    Avans de 20% pentru proiectele europene destinate renovarii satelor




    Consiliile locale pot beneficia de un avans de 20% de la bugetul public pentru investitile destinate renovarii si modernizarii satelor finantate din fonduri europene, a declarat ministrul Agriculturii, Ilie Sârbu.
    „Guvernul a aprobat miercuri (25 martie 2009) printr-un act normativ acordarea unui avans de 20% celor care au depus proiecte pe masura 322 din PNDR destinata renovarii si dezvoltarii satelor. Acesta va conduce la accelarea absorbtiei fondurilor europene de catre consillile locale si asociatiile acestora”, a precizat Sârbu.

    Pe aceasta masura au fost deja incheiate de APDRP un numar de 123 de contracte de finantare nerambursabila de catre consilii locale, in valoare 904,7 milioane euro.

    Conform actului normativ, beneficiarii publici si privati ai unui sprijin pentru investitii finantat din FEADR pot solicita APDRP plata unui avans din acest fond si de la bugetul de stat, in conformitate cu prevederile PNDR.

    Suma avansului nu poate depasi 20% din ajutorul public pentru investitii si plata acestuia trebuie sa fie subordonata constituirii unei garantii bancare sau a unei garantii echivalente, care corespunde procentului de 110% din suma avansului.

    Scrisoarea de garantie bancara si garantia echivalenta se depun odata cu dosarul cererii de plata a avansului Potrivit mAPDR, in prezent aceste consilii locale nu au depus nicio cerere de plata la APDRP, nici pentru a primi avansul din contributia publica aferenta FEADR si nici pentru incasarea sumelor prevazute in aceasta deoarece toate consiliile locale care au incheiat contracte de finantare cu APDRP nu au solicitat avans la data depunerii cererii de finantare si ulterior nu mai pot solicitata obtinerea avansului sau nu dispun de resurse financiare proprii care sa le permita finantarea proiectelor.

    În vederea deblocarii situatiei actuale MAPDR a propus modificarea prevederilor art. 8 din H.G. nr.293/2008 in sensul crearii posibilitatii solicitarii avansului de catre consilile locale si dupa semnarea contractului de finantare nerambursabila. Potrivit actului normativ, consiliile locale vor solicita scrisori de garantii bancare la institutiile financiar bancare care vor fi garantate de fondurile de garantare conform prevederilor Legii nr.218/2005.

    Beneficiarii garantiilor acordate de fondurile de garantare FGCR si cel al IMM-urilor sunt consiliile locale si asociatii ale consiliilor locale, pentru proiecte de infrastructura rurala: tehnico-edifitara si drumuri forestiere”. MAPDR are prevazut in bugetul pe anul 2009 sumele necesare.

    De asemenea, in sedinta de guvern de miercuri (25 martie 2009) a mai fost aprobata o HG pentru restitutiile la export, care transpune regulamentul european de aplicare a primei la export pentru produsele agricole, pe tarile terte.

    Ce sunt si cum se pot accesa fondurile europene?


    Ce sunt si cum se pot accesa?
    fondurile europene.png

    Ca stat membru al Uniunii Europene, Romania beneficiaza in perioada 2007-2013 de asistenta financiara de aproximativ 30 miliarde de Euro.

    Finantarea din Fondurile Europene acopera o multitudine de domenii, sprijinind atat investitorii privati, cat si sectorul public si constituie un real avantaj in contextual extinederii si dezvoltarii spatiului European.

    Sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeana actioneaza pentru eliminarea disparitatilor economice si sociale între regiuni, în scopul realizarii coeziunii economice si sociale.Instrumentele Structurale denumesc Fondurile Structurale si Fondul de Coeziune, luate în ansamblu. Mai mult de o treime din bugetul Uniunii Europene este destinat dezvoltarii regionale si coeziunii economice si sociale, prin intermediul Fondurilor Structurale.

    Care sunt fondurile structurale?

    In prezent, patru Fonduri Structurale permit Uniunii Europene sa ofere asistenta financiara nerambursabila pentru a rezolva problemele structurale economice si sociale. Cele patru Fonduri Structurale nu constituie o sursa unica de finantare in cadrul bugetul Uniunii, ci fiecare fond acopera zona sa tematica specifica:

  • Fondul Social European (FSE)
  • Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR)
  • Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Regionala (FEADR)
  • Fondul European pentru Pescuit (FEP)
  • Fondul Social European (European Social Fund) are ca sarcina imbunatatirea oportunitatilor de angajare pentru someri si muncitori in Piata Unica, prin cresterea mobilitatii lor si prin facilitarea adaptarii la schimbarile industriale, in particular prin instruire vocationala si reinstruire, precum si prin sistemele de recrutare.



    Indiferent de Programul Operational pe care doriti sa il accesati POS Consult va asista,conform urmatorilor pasi,pe toata durata proiectului:

    01 Informarea

  • Analiza economico-financiara a clientului
  • Oferirea de informatii privind Programul in care se incadreaza investitia si discutii cu clientul în vederea finalizarii conceptului de proiect
  • Vizita la client
  • 02 Contractarea serviciului

  • Propunerea de contract
  • Negocierea si semnarea contractului
  • 03 Elaborarea intregului dosar pentru accesarea Fondurilor Structurale

  • Identificarea responsabilitatilor celor doua parti în vederea elaborarii proiectului
  • Asistenta pentru client în vederea obtinerii documentelor, avize si aprobari care sunt în responsabilitatea clientului
  • Elaborarea Planului de afaceri (indicatori financiari: intocmire buget de venituri si cheltuieli, cont de profit si pierdere, flux de numerar, bilant prognozat, rentabilitatea afacerii, gradul de indatorare, determinarea perioadei de recuperare a investitiei, indicatori financiari de rentabilitate, recuperare a investitiei, grad de indatorare, stabilirea valorii actualizate nete (VAN)
  • Elaborarea Studiului de Fezabilitate/Memoriul Justificativ
  • Completarea Cererii de finantare
  • Verificarea tuturor documentelor puse la dispozitie de client
  • Îndosarierea proiectului
  • 04 Depunerea Proiectului

  • Deplasarea împreuna cu reprezentantul legal al societatii comerciale, depunerea proiectului si asistenta pentru client în etapa de verificare conformitate a proiectului
  • 05 Evaluarea proiectului

  • Completari la proiect conform adreselor de solicitare din partea Autoritatii de management
  • 06 Dosare de achizitie

  • Elaborarea Dosarelor de achizitie conform procedurilor Programului si conform deciziilor luate de client
  • 07 Dosare de plati

  • Elaborarea Dosarelor de plati conform procedurilor Programului si documentelor puse la dispozitie de catre client.

    • Echipa noastra a fost implicata in urmatoarele proiecte:

      SAPARD/FEADR



    • Achizitii de utilaje pentru agricultura
    • Infiintare sere de leguminoase
    • Modernizare ferma de porcine/pasariv
    • Infiintare livada pomi fructiferi
    • Modernizare unitate de procesare produse lactate
    • Infiintare brutarie
    • Infiintare pensiunii turistice
    • Proiecte realizate pentru consilii locale (dezvoltarea infrastructurii de apa potabila, apa uzata, drumuri comunale, camin cultural)


    • POS CCE



    • Achizitii utilaje pentru constructii
    • Statie de prelucrare a agregatelor
    • Acreditare/modernizare laborator fizico-chimic
    • Implementare sisteme ISO

      POR



    • Modernizare pensiune turistica
    • Achizitii aparatura cinematografica
    • Achizitii aparatura medicala
    • Achizitie aparatura topografica – proiectare
    • Modernizare/infiintare spalatore auto


      Pentru perioada 2007 – 2013 prin instrumentele structurale, Romania va primi un buget total de 17 miliarde euro. Romania va beneficia de fonduri structurale de circa 28-30 miliarde de euro din partea UE in perioada 2007-2013. Total buget Romania peste 28 (30) miliarde de Euro:

    • Agricultura si dezvoltare rurala - peste 11 miliarde Euro
    • Instrumente Structurale- peste 17 miliarde Euro

      Ce domenii pot atrage finantarea U.E.?

      14 domenii pot fi finantate din fondurile structurale si de coeziune ale UE:

    • Cercetare si dezvoltare tehnologica
    • Informatizarea societatii
    • Transport
    • Energie
    • Protectia mediului si prevenirea riscului
    • Turism
    • Cultura
    • Regenerare urbana si rurala
    • Suport pentru companii si antreprenori
    • Acces la locuri de munca stabile
    • Incluziune sociala pentru persoane defavorizate
    • Dezvoltarea capitalului uman
    • Investitii in infrastructura sociala, inclusiv cea de sanatate si educatie
    • Promovarea dezvoltarii parteneriatului
    • Agricultura si pescuitul sunt domenii sprijinite distinct de Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR).

      Obiectivul global al Planului National de Dezvoltare, se sprijina pe trei obiective specifice:

    • Cresterea competitivitatii pe termen lung a economiei romanesti
    • Dezvoltarea la standarde europene a infrastructurii de baza
    • Perfectionarea si utilizarea mai eficienta a capitalului uman autohton.



    Despre noi

    SC POS CONSULT SRL este o firma cu capital romanesc.Furnizam servicii specifice in domeniul consultantei in afaceri si management, asigurand astfel extinderea, diversificarea si cresterea rezultatelor clientilor nostri.

    POS CONSULT este formata dintr-o echipa tanara, dinamica, de profesionisti care si-au propus sa vina in sprijinul intreprinzatorilor din Romania, prin identificarea celor mai bune solutii si a oportunitatilor viabile de afaceri.
    Impreuna avem o experienta de peste 6 ani cuprinzand mai multe domenii -consultanta financiara ,achizitii publice,managementul riscurilor,consultanta imobiliara,consultanta IT.
    Echipa noastra are ca scop aducerea unui mic aport in dezvoltarea durabila a economiei romanesti si la cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene disponibile.
    Obiectivul nostru principal este realizarea de proiecte viabile care sa corespunda cu solicitarile clientilor nostri si cu cerintele programelor finantate de Uniunea Europeana. Managementul de proiect este un proces care include planificare, punerea planului proiectului in actiune si masurarea progresului si a performantei. Implica identificarea cerintelor proiectului, stabilirea obiectivelor proiectului, analiza riscurilor.